معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یورش صدها اسرائیلی تندرو به صحن مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی "غیرقابل قبول" است.

اقدام یکجانبه علیه مسجد الاقصی غیرقابل قبول است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود:«اجازه دهید به صراحت بگویم که آمریکا قاطعانه بر حفظ وضعیت موجود در رابطه با اماکن مقدس اورشلیم ایستاده است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: هر گونه اقدام یکجانبه مانند این که وضعیت موجود را به خطر بیندازد، غیرقابل قبول است.

پاتل ادامه داد: این اقدام نه تنها غیرقابل قبول است، بلکه در این زمان حساس تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق را تضعیف می‌کند

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «این اقدامات دستیابی به هدف اعلام شده ما برای منطقه که شمال راهکار دو کشوری است که در آن یک کشور فلسطین و یک کشور اسرائیل در کنار با عزت و صلح زندگی می کنند، تضعیف می کند.»

حدود ۱۴۰۰ شهرک نشین اسرائیلی امروز سه شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

یورش امروز به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» که مورد ادعای تل آویو است، انجام شده است. رژیم اسرائیل می خواهد بر مسجدالاقصی سیطره یابد و آن را تخریب کند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده است و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۳۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از۹۲ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان خشمگین بوده که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.